piątek, 10 kwietnia 2015

Spaghetti bolognese- zdrowsza wersja




 Specjalnie dla osób którym z różnych względów przeszkadza
kaloryczność standardowej pasty :)


Składniki (2 porcję):
~ok 140-160g spaghetti pełnoziarnistego
~150g chudej wołowiny (zmielonej)
~średnia marchew
~puszka pomidorów pokrojonych
~średnia cebula
~2-3 ząbki czosnku
~łyżka oliwy
~sól, pieprz, bazylia, oregano


Wykonanie:
Na łyżce oleju smażymy posiekany czosnek z cebulą aż się zeszklą,
dodajemy startą marchew i smażymy przez chwilę, solimy, dodajemy pół szklanki wody 
i dusimy ok 10 minut.
Na drugiej patelni, bez tłuszczu ew. na łyżeczce smażymy wołowinę,
pieprząc odrobinę do smaku (wołowiny nie solimy przed obróbką termiczną- wyjątek stek)
Łączymy warzywa z mięsem, dodajemy pomidory.
Przyprawmy solą, ew. pieprzem, dodajemy sporo ok 1 łyżeczkę oregano i bazylię
(najlepiej świeże)
Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente, odcedzamy, mieszamy z sosem

można dodać łyżeczkę startego parmezanu dla osób, które nie wyobrażają sobie 
bolognese bez sera :)


12 komentarzy:

  1. coś dla mnie, oczywiście minus makaron ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, ostatnio właśnie szukałam takiego:) Spaghetti na pewno zrobię, jak myślisz wieprzowina też się nada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kawałek chudej szynki też da radę, ale zamiast wieprzowiny poleciłabym bardziej pierś z kurczaka lub indyka :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Chyba faktycznie użyję drobiu:)

      Usuń
    3. Dziś na obiad przygotowałam takie spaghetti i posmakowało całej rodzince co było dla mnie zaskoczeniem, bo domownicy są dość wybredni, więc mogę szczerze powiedzieć, że przepis jest wspaniały:)

      Usuń
    4. Bardzo sie ciesze, ze sie przydal 😉😉

      Usuń
  3. Mniam uwielbiam wszelkiego rodzaju pasty, i chętnie wypróbuję odchudzoną wersję mojego ulubionego makaronu

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyda się taka zdrowsza wersja, bo uwielbiam spaghetti bolognese, ale niestety jest dość ciężkie i kaloryczne.

    OdpowiedzUsuń